- SCHOOL BOARDS
- BSE/CHSE ODISHA
- CLASS 5
- ODIA
- 1. ଜାତୀୟ ଧ୍ଵଜା ଆମ ଉଡ଼ଇ ଫରଫର (ପଦ୍ୟ) : ପଣ୍ଡିତ ଉପେନ୍ଦ୍ର ତ୍ରିପାଠୀ
- Jatiya Dhwaja Ama Udai Farfar ଜାତୀୟ ଧ୍ଵଜା ଆମ ଉଡ଼ଇ ଫରଫର Class 5 Odia Chapter 1
Jatiya Dhwaja Ama Udai Farfar ଜାତୀୟ ଧ୍ଵଜା ଆମ ଉଡ଼ଇ ଫରଫର Class 5 Odia Chapter 1
Language : Odia
Jatiya Dhwaja Ama Udai Farfar - ଜାତୀୟ ଧ୍ଵଜା ଆମ ଉଡ଼ଇ ଫରଫର - BSE Odisha Board Odia Medium Class 5 Subject Odia Chapter 1 | MIL Class 5 Chapter 1 | Sahitya Kusuma Class 5 Chapter 1 | LRNR Classes | Soumya Madam
ଜାତୀୟ ଧ୍ଵଜା ଆମ ଉଡ଼ଇ ଫରଫର
୧. କ) ଆମ ଦେଶ ପରାଧୀନ ଥିବାବେଳେ କ’ଣ ଅସୁବିଧା ହେଉଥିଲା ?
ଉ – ଆମ ଦେଶ ପରାଧୀନ ଥିବାବେଳେ ଆମେ ଅନେକ କ୍ଲେଶ ଓ ଯାତନା ଭୋଗିଥିଲୁ | ବିଦେଶୀମାନଙ୍କ ଅତ୍ୟାଚାର ସହି ଅତି ଦୁଃଖରେ ଦିନ କାଟୁଥିଲୁ | ତେଣୁ ଆମ ଦେଶର ଉନ୍ନତି ହୋଇପାରୁନଥିଲା |
ଖ) ଦେଶ ସ୍ଵାଧୀନ ହେବା ପରେ ଆମେ କେଉଁ କାମ କରିପାରିବା ବୋଲି କବିତାରେ କୁହାଯାଇଛି ?
ଉ – କବିତାରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ ଦେଶ ସ୍ଵାଧୀନ ହେବା ପରେ ଆମେ ଆମର କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ସମ୍ପାଦନ କରି ଉନ୍ନତି ପଥର ଯାତ୍ରୀ ହେବୁ | ଆମ ଦେଶରେ କେହି ଯେପରି ଭୋକରେ ନ ରହିବେ ସେଥିପ୍ରତି ମଧ୍ୟ ଧ୍ୟାନ ଦେବୁ | ସମସ୍ତଙ୍କ ହିତପାଇଁ କାମକରିବୁ ଓ ଜାତିର ଗୌରବ ପାଇଁ ନିଜ ଜୀବନ ଉତ୍ସର୍ଗ କରିଦେବୁ | ଦେଶ ସେବାକୁ ଆମ ଜୀବନର ବ୍ରତ ରୂପେ ଗ୍ରହଣ କରିବୁ |
ଗ) ଜାତିର ଟେକ ରଖିବା ପାଇଁ ଆମକୁ କ’ଣ କରିବାକୁ ପଡିବ ?
ଉ – ଜାତିର ଟେକ ରଖିବା ଆମେ ସବୁ ଭେଦଭାବ ଭୁଲି ସମସ୍ତଙ୍କର ମଙ୍ଗଳ ପାଇଁ କାମ କରିବା | ଆମ ଦେଶରେ ଯେପରି କେହି ଭୋକିଲା ନ ରହନ୍ତି ସେଥିପ୍ରତି ଦୃଷ୍ଟି ଦେବା ସହିତ ଦେଶ ପ୍ରେମର ବହ୍ନି ହୃଦୟରେ ଜାଳିବା | ସ୍ଵଦେଶ ସେବାକୁ ନିଜ ଜୀବନର ବ୍ରତ କରିବା ନିଜ ପ୍ରାଣଭଳି ଦେଇ ଦେଶ ଓ ଜାତିର ମହତ ରଖିବା |
ଘ) ଦେଶର ଉନ୍ନତି କେଉଁ କେଉଁ କାମ ସ୍ଵାଧୀନ ଭାରତରେ କରାଯିବ ବୋଲି ଆଶା କରାଯାଇଛି ?
ଉ – ଦେଶର ଉନ୍ନତି ପାଇଁ ଆମେ ଆମ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ସମ୍ପାଦନ କରିବା | ଛୁଆଁ ଅଛୁଆଁ ଭେଦଭାବ ଭୁଲି ଏକମନ ଏକପ୍ରାଣ ହୋଇ ଦେଶର ପ୍ରଗତି ପାଇଁ କାମ କରିବା | ଦେଶରେ ଅନେକ କଳକାରଖାନା ସ୍ଥାପନ କରିବା ଯାହା ଫଳରେ ବିଭିନ୍ନ ଦ୍ରବ୍ୟ ଉତ୍ପାଦନ ହେବା ସହ ଅନେକ କାରିଗର ସୃଷ୍ଟି ହେବେ | ଜ୍ଞାନ ବିଜ୍ଞାନ କ୍ଷେତ୍ରରେ ମଧ୍ୟ ଆମେ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଟପିଯିବାକୁ ଉଦ୍ୟମ କରିବା |
ଙ) ଆମେ କାହିଁକି ମଥା ନୋଇଁବୁ ନାହିଁ ବୋଲି କବି କହିଛନ୍ତି ?
ଉ – ଆମର ପୂର୍ବପୁରୁଷମାନେ ମହାନ ବୀର ଥିଲେ | ଆମେ ସେହି ବୀର ଜାତିର ଦାୟାଦ | ତେଣୁ ଆମେ ଯେଉଁ କଥା କହିବୁ ତାହା ପ୍ରାଣ ଦେଇ କାର୍ଯ୍ୟରେ ପରିଣତ କରିବୁ | ଆମେ କେବେହେଲେ କାହା ନିକଟରେ ମଥା ଅବନତ କରିବୁ ନାହିଁ | ଆମେ ସର୍ବଦା ମଥା ଉତ୍ତୋଳନ କରି ଅଗ୍ରଗତି କରି ଚାଲିବୁ |
୨. କ) କଥାକୁ କିପରି କାର୍ଯ୍ୟରେ ପରିଣତ କରିପାରିବା ବୋଲି କବିତାରେ କୁହାଯାଇଛି ?
ଉ – କଥାକୁ ପ୍ରାଣ ଦେଇ କାର୍ଯ୍ୟରେ ପରିଣତ କରିପାରିବା ବୋଲି କବିତାରେ କୁହାଯାଇଛି |
ଖ) ସ୍ଵାଧୀନ ଭାରତର ଶିଶୁମାନେ ମର୍ତ୍ତ୍ୟପୁରୀରେ କି ପରିବର୍ତ୍ତନ ଆଣିପାରିବା କଥା କବି କହିଛନ୍ତି ?
ଉ – ସ୍ଵାଧୀନ ଭାରତର ଶିଶୁମାନେ ସ୍ଵର୍ଗର ସୁନ୍ଦରତାକୁ ମର୍ତ୍ତ୍ୟପୁରୀକୁ ନେଇ ଆସି ପାରିବେ ବୋଲି କବି କହିଛନ୍ତି |
ଗ) କେଉଁ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଆମେ ପଛରେ ରହିବା ନାହିଁ ବୋଲି ଧାରଣା ଦିଆଯାଇଛି ?
ଉ – ଜ୍ଞାନ ବିଜ୍ଞାନ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଆମେ ପଛରେ ରହିବା ନାହିଁ ବୋଲି ଧାରଣା ଦିଆଯାଇଛି |
ଘ) କେଉଁମାନେ ପ୍ରତିଜ୍ଞା କରିବା କଥା କବିତାରେ ପ୍ରକାଶ ପାଇଛି ?
ଉ – ଭାରତବାସୀଙ୍କ ପ୍ରତିଜ୍ଞା କରିବା କଥା କବିତାରେ ପ୍ରକାଶ ପାଇଛି |
ଙ) ଦେଶରେ କଳକାରଖାନା ଗଢି ଉଠିଲେ ଆମର କ’ଣ ସୁବିଧା ହେବ ?
ଉ – ଦେଶରେ କାଳକରାକାହ୍ନା ଗଢିଉଠିଲେ ଆମ ଦେଶରେ ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାର ଦ୍ରବ୍ୟ ଉତ୍ପନ୍ନ ହେବ ଓ ଅସଂଖ୍ୟ କାରିଗର ସୃଷ୍ଟି ହେବେ, ଦେଶରୁ ବେକାରି ଦୂର ହେବ |
୩. କବିତାର ଯେଉଁ ପଦରେ ଏକଥା କୁହାଯାଇଛି ସେହି ପଦଟି ବାଛି ଲେଖିବା |
କ) ସେ ସମୟରେ କଷ୍ଟ ଭୋଗୁଥିଲୁ ?
ଉ : ସେ ମନ୍ଦେ ଭୋଗୁଥିଲୁ କେତେ ଯେ ଆମେ କ୍ଲେଶ |
ଖ) ଦେଶ ସେବାକୁ ଜୀବନର ବ୍ରତ କରିବା |
ଉ : ସ୍ଵଦେଶ ସେବା ବ୍ରତ କରିବୁ ଜୀବନର |
ଗ) ସମସ୍ତଙ୍କ ପାଇଁ ଭଲ କାମ କରିବା |
ଉ : ସଭିଙ୍କ ହିତ ପାଇଁ କରିବୁ ଆମ କାମ
ଘ) ବହୁ ଜିନିଷ ସୃଷ୍ଟି ହେବ |
ଉ : ଯେପରି ଉତ୍ପନ୍ନ ହୋଇବ ଦ୍ରବ୍ୟ ନାନା
ଙ. ଯାହା କହିବୁ ତାହାପ୍ରାଣ ଦେଇ କରିବୁ |
ଉ : କରିବୁ ପ୍ରାଣଦେଇ କହିବୁ ଯେଉଁ କଥା |
୪. “ଧ୍ଵଜା” ସହିତ ଯେପରି “ଫରଫର” ର ସମ୍ପର୍କ ଅଛି, ତଳେ ଦିଆ ଯାଇଥିବା ଶବଦଗୁଡିକ ସହିତ ଯାହାର ସମ୍ପର୍କ ଅଛି ତାହାକୁ ସେହିଶବ୍ଦ ପାଖରେ ଲେଖିବା |
କ) ଝରଣା – ଉ – କଳକଳ
ଖ) ଓଦା – ଉ –ସରସର
ଗ) ରାଗ – ଉ –ଗରଗର
ଘ)ଗଲି – ଉ – ତରତର
ଙ) ଶୀତ - ଉ – ଥରଥର
୫. କ) ତଳେ କବିତାରେ ଥିବା କେତେକ ଶବ୍ଦ ଦିଆଯାଇଛି , ସେଗୁଡିକ ପୂର୍ବରୁ ଉପଯୁକ୍ତ ଗୋଟିଏ ଲେଖାଏଁ ଶବ୍ଦ ଯୋଡିବା |
ବିଦେଶୀ ଶାସନ ଜାତୀୟ ଧ୍ଵଜା
କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ପଥ ଅସଂଖ୍ୟ କାରିଗର
ଖ) ତଳେ କବିତାରେ ଥିବା ଶବ୍ଦ ଦିଆଯାଇଛି , ସେଗୁଡ଼ିକର ପରେ ଉପଯୁକ୍ତ ଗୋଟିଏ ଲେଖା ଶବ୍ଦ ଯୋଡିବା |
ସ୍ଵଦେଶ ସେବା
ଜାତିବୀର ମଥା
୬) ଯେପରି ‘ ବିଦେଶୀ’ ପାଇଁ ‘ସ୍ଵଦେଶୀ’ ସେହିପରି ନିମ୍ନରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଶବ୍ଦ ଗୁଡିକ ପାଇଁ କ’ଣ ହେବ ଲେଖ |
ସ୍ଵାଧୀନ ପରାଧୀନ , ଭଲ ମନ୍ଦ , ପର ଆପଣା , ହିତ ଅହିତ , ବୀର ଭୀର
୭. ଯେପରି ‘କର୍ତ୍ତବ୍ୟ’ ଶବ୍ଦ ସହ ‘ପଥ’ ଶବ୍ଦ ମିଶି ‘କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ପଥ’ ହୋଇଛି , ସେହିପରି ତଳେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଶବ୍ଦ ମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଯେଉଁ ଶବ୍ଦରେ ‘ପଥ’ ଯୋଗ କରି ନୂଆ ଶବ୍ଦ ଗଢି ସେଗୁଡିକୁ ଲେଖ |
ସତ୍ୟ , ଟେକ , ଧର୍ମ , ଗତି , ଛାୟା , ଦ୍ରବ୍ୟ , କର୍ମ , ପ୍ରାଣ , ଜ୍ଞାନ
ଉ – ସତ୍ୟପଥ , ଧର୍ମପଥ , ଗତିପଥ , ଛାୟାପଥ , କର୍ମପଥ , ଜ୍ଞାନପଥ
୮. ପତାକାର ଆଉ କେତୋଟି ପ୍ରତିଶବ୍ଦ ଲେଖିବା |
ଉ – ଝଣ୍ଡା , କେତନ , ବାନା , ନିଶାଣ
୯. ଯେପରି ‘ଶାସନ’ ରୁ ‘ଶାସିତ’ ‘ବଳ’ ରୁ ‘ବଳୀୟ’ ହୋଇଛି ସେପରି ତଳେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଶବ୍ଦମାନଙ୍କର ନୂଆରୁପ ଲେଖିବା |
ଉ –
ଉତ୍ପାଦନ - ଉତ୍ପାଦିତ
ନାମ - ନାମିତ
ଜାତି - ଜାତୀୟ
ବିଦେଶ - ବିଦେଶୀ
ଜୀବନ - ଜୀବିତ
୧୦. ତଳେ ‘କ’ ଓ ‘ଖ’ ସ୍ତମ୍ଭରେ କିଛି ଶବ୍ଦ ଦିଆଯାଇଛି ସେଶବ୍ଦ ଦୁହିଁଙ୍କୁ ମିଳାଇ ଯେଉଁ ନୂଆ ପଦଟି ହେଉଛି ତାକୁ ‘ଗ’ ସ୍ତମ୍ଭରେ ଲେଖିବା |
(କ) (ଖ) (ଗ)
କାମ ଖରଖର କାମତରତର
ଲୁହ ଗରଗର ଲୁହଝରଝର
ରାଗ ଝରଝର ରାଗଗରଗର
ବଚନ ତରତର ବଚନ ଖରଖର
ପତାକା ଫରଫର ପତାକା ଫରଫର
ଓଦା ସରସର ଓଦା ସରସର